Anorexi? Någon skillnad?

Jag kommer ihåg när jag var liten. När jag satt och fick prata med folk för att de tyckte att jag var undernärd. De kommenterade alltid att jag åt så lite. "Pinne" och "Jävla anorexibarn" var vardagsmat för mig. Jag mådde så otroligt dåligt. Jag tyckte inte att jag var smalare än andra. Det var väl inget fel på min kropp?
Jag började äta, hetsäta. Jag åt så mycket jag kunde. Men jag gick inte upp i vikt. Jag mådde dåligt, så otroligt dåligt.
Nu har jag gått upp otroligt mycket. Men jag är inte nöjd. Nu tycker jag att jag väger för mycket. Jag blir aldrig nöjd med min kropp. Jag föstår inte vad det är. Är det alla kommentarer man får?
Och när jag berättade för folk att jag blev mobbad för min lilla kroppsstorlek, var de enda jag fick höra "Men de är bara avundsjuka" eller "Men det är ju värre för de som blir retade för att de är stora". Men FUCK no.
Hur fan kan man säga något sånt? Det är inte lindrigare att bli retad för att man är smal. Herregud, ni kan verkligen inte era jobb. Det är absolut ingen skillnad, det sårar lika mycket. Jag har fått höra båda.
Jag är sur för att jag lyssnade på folk som sa att jag skulle gå upp i vikt. För jag mår så mycket sämre nu. Jag får ångest så fort jag äter. En macka, potatis, ja va fan som hellst.
Känns som att jag aldrig kommer bli nöjd, men jag menar någon gång måste man ju bli de ?




På denna bilden gick jag i 6an
skulle jag gissa på, och då hade
jag börjat gå upp i vikt.




Kommentarer
Postat av: Martin Alvemo

Hej syrran,



Oroa dig inte, du är jättefin som du är! Du vet att allt sitter i tankarna. Ta kontroll över dina tankegångar och jag lovar dig att du kommer att känna dig bättre.



Helt ärligt Linda. Det är inte kul att läsa såna här inlägg. Fast jag gillar att du är ärlig.



Så här är det. Man blir som man tänker och som gör. Så fungerar människan. Om du tänker negativt och skriver negativt här på bloggen så kommer du också att bli mer negativ (rent medicinskt så beror det på att när man tänker en tanke så gr det ett utslag i hjärnan, varje tanke har en speciell väg som den går och tänker du en tanke mycket så blir den vägen väldigt stor, den växer från en liten stig till en motorväg. Och som motorväg är det väldigt lätt att halka in på den igen. Därför är det viktigt att medvetet välja var i hjärnan man vill bygga sin motorvägar, och det är lättare att göra när vi är unga, jag berättar gärna mer ifall du vill).



Och du, tro mig, du är en fantastisk person med en underbar glimt och en otrolig kreativitet. Jag älskar dig mycket och tycker alltid att det är väldigt roligt att vara med dig. Lorena hälsar också, hon ligger här och sussar bredvid mig nu! Kom ihåg att jag kanske är långt borta avståndsmässigt, men inte ens en sekund tar dte att kommunicera med mig tack vare dagens teknologi! Ta hand om dig!



Kram!

2010-07-07 @ 08:02:04
URL: http://slarotochvaxaupp.blogspot.com/
Postat av: Adina

Ursh vad jag hatar när folk är så grymt okänsliga! Jag tyckte du såg smal ut på bilden, men långt ifrån anorektisk! Jag vet inte hur du ser ut nu, men snälla lilla du, bry dig inte om det. Du ska vara så du mår bra. Men när du säger att du får ångest när du äter, det är inget gott tecken.. Men du ska göra det som gör dig att må bra, det gäller att finna en bra balans. Dock ska du nu inte börja äta en tomatskiva om dagen. Det mår man inte bättre av. Läs denna blogg så förstår du varför jag känner mig orolig över dig, Majzan.blogaholic.se

2010-07-21 @ 12:43:40
URL: http://adinis.blogg.se/
Postat av: Camilla eller Chicken

Jag tycker du är jättevacker! Och tycker inte att du för något i världen ska få ångest när du har käkat. Som du själv skrev: Det är inte värre att bli mobbad för att man är stor, än för att man är väldigt smal. Nej, det är sant! Men det ser så otroligt mycket bättre ut att vara större än smal. DU ser mycket bättre ut! Du ser välmående och glad ut! Hur jobbigt det äns känns, och hur lång tid det kommer ta för oss allihopa att ha en verklighetsuppfattning av oss själva och våra kroppar vågar jag inte tänka på. Men något som är otroligt viktigt, är att alltid ha i huvudet hur många som tycker att man är vacker, i alla fall! Och minsta lilla komplimang som sägs: ta till dej, ta till dej, ta till dej!

Sen är ju såklart inte utseendet allt. Med din personlighet, ditt sätt att vara på och bemöta en och välkomna en osv.. Kan man inget annat än att se en vacker Linda. Hur du än ser ut. Jag tycker om dej. Riktigt mycket! Och det är jättekul att träffa dej igen! :) Stå på dej!

2010-08-19 @ 21:28:41
Postat av: Camilla

Eller det där med "Det är inte värre att bli mobbad för att man är stor, än för att man är väldigt smal." Jag menar tvärt om, du sa ju tvärt om, haha!

2010-08-19 @ 21:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0