Plastikoperationer.

Nu pratas det ganska mycket om det, bloggaren Kissie har gjort det, Heidi Montag som typ är beroende av det.
Vart går gränsen? När är det okej att göra det, ska det alltid vara det?
 
Jag tycker att självklart ska man få plastikoperera sig. Men jag tror att om man väl gör en så hittar man fler fel som man vill "förbättra". Till exempel när jag piercade naveln, då ville jag pierca mig mer och då blev det näsan. Eller min bästa vän, gjorde en tatuering, nu har hon precis gjort sin tredje. Jag tror gör man väl ett/en så blir det lätt att man vill göra fler för att man kanske såg en förbättring av de första man gjorde.

Självklart hade det bästa vart om alla hade varit så nöjda och haft den självkänslan så man inte hade behövt lägga sig under kniven. Men samtidigt så har inte alla det. Jag till exempel skulle kunna utföra plastikoperationer. Jag har verkligen inte världens bästa självkänsla och vet flera saker som jag skulle kunna göra för att må bättre.

DÅ tycker jag det är okej att göra det, för sin EGEN skull. Om man känner att man själv skulle må bättre av det. Man ska ju inte göra det för andras skull, men det är nog ganska många som gör det. Men samtidigt det är din egen kropp och du gör vad du vill med den! Eller om man tillexempel fått en smäll på näsan och den blivit sne, då är det inte alls något fel om man vill ändra på den?
MEN.. vi borde inte uppmuntra plastikoperationer, som vi gör i media, tidningar m.m! Istället borde vi bevisa att naturligt kan vara precis lika vackert!

Och något att tänka på är även hur FEL det kan bli, dom kan göra fel så det ser rent ut sagt förjävligt ut, och du kan faktiskt dö. Så riskera död för att bli "vacker"?

Men det bästa hade såklart varit om alla hade varit nöjda med sig själva, men tyvärr så kommer det nog aldrig att bli så. Och alla har sin egen rätt. Och alla har rätt att må bra och älska sig själva, även om det kan innebära att lägga sig under kniven.

Vad tycker ni?

PUSS/lindasandén (:



det blir verkligen inte alltid bra. Något att tänka på.


Kommentarer
Postat av: "K"

Hej! Jag håller helt klart med dig!

2010-02-17 @ 13:08:33
Postat av: Anonym

Ignetligen: usch. Men ifall människor vill "förbättra" sitt utseende är det inte upp till mig. Fast i slutändan är det bara korkat. Nee... Usch

2010-02-17 @ 13:25:03
Postat av: E

Usch. Det där var verkligen ingen förbättring. Håller helt klart med dej

2010-02-17 @ 13:26:52
Postat av: I

Vad är det?

2010-02-17 @ 14:30:48
URL: http://glaader.blogg.se/
Postat av: mardi

asså jag tycker att det kan vara okej för alla ska få känna sig vackra, men isf som en sista utväg, och man måste också veta vart gränsen går :)

2010-02-17 @ 14:39:34
Postat av: sandra ♥

hejhej, vad gör du ikväll ?:)

2010-02-17 @ 15:31:42
URL: http://sandrakess.blogg.se/
Postat av: Anonym

såklart får man operera sej så man känner sej vacker, men man måste som sagt var veta vart gränsen går (:

2010-02-18 @ 18:00:08
Postat av: Anonym

Jag håller helt med dig!

2010-02-18 @ 18:22:18
Postat av: Johanna :3

Jag tkr att Kissies läppar är ÄCKLIGA! den e stora och fula enligt mig, men visst, man får operera sig, men man måste ju veta vart gränsen går! ibland ser man några som har gått alldeles för långt! såg på något program där det var någon som ville vara JÄTTE SMAL, och jag menar det, typ 10 cm runt hela midjan, och hon tog ju bort ätte många revben, där tycker jag att gränser går!!

2010-02-18 @ 18:29:48
Postat av: Majjset

Hon ser jöh för-djävlig ut ;o Ser ju helt enkelt ÄCKLIGT ut som Johanna säger ;o Man vill jöh spy >.<

2010-02-18 @ 19:33:49
URL: http://majjset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0